سالاد ماکارونی با تن ماهی

سالاد ماکارونی با تن ماهی

سالاد ماکارونی علاوه بر استفاده به عنوان غذای اصلی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک پیش‌غذای مفید و خوش طعم است. این غذای پرطرفدار به سبک‌های بسیار مختلفی تهیه و سرو می‌شود که هرکدام طرفدارهای خود را دارد. برای طعم‌دار کردن این سالاد خوشمزه علاوه بر سس‌ها و ادویه‌های مختلف از انواع سبزیجات، ژامبون‌ها و فرآورده‌ها گوشتی، مرغ یا گوشت پخته نیز استفاده می‌شود؛ اما دستوری که تا امروز کمتر به آن پرداخته شده، سالاد ماکارونی با تن ماهی است.

سالاد ماکارونی تن ماهی یک دستور کلاسیک و دلپذیر و تهیه آن بسیار آسان است. با اضافه کردن انواع مخلفات طعم‌دهنده مانند سبزیجات خام، نخودفرنگی و خیارشور به این دستور می‌توانید به سرعت غذایی دلپذیر را تهیه و میل کنید. سالاد ماکارونی با تن ماهی را می‌توانید کنار انواع غذاهای دیگر مثل ساندویچ، همبرگر و مرغ یا گوشت کبابی نیز سرو کنید. این سالاد یک انتخاب عالی برای پر کردن سفره مهمانی‌هاست.  با ما در ادامه همراه باشید تا دستور پخت این سالاد ماکارونی خوشمزه را با یکدیگر مرور کنیم.

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

میزان مواد مورد نیاز در این دستور برای ۶ نفر مناسب است. در صورت تمایل به کمتر یا بیشتر کردن مقدار مواد بهتر است نسبت ها را رعایت کنید.

  • ماکارونی فرمی ……………………………. حداقل ۲۰۰ گرم
  • تن ماهی …………………………………… یک عدد
  • نخود فرنگی ………………………………… نصف فنجان
  • مایونز یا سس سالاد ……………………… یک فنجان
  • خیارشور خرد شده ………………………… یک سوم فنجان
  • آبلیمو ………………………………………… یک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل ………………………………… به میزان دلخواه
  • پنیر چدار خرد شده ………………………… یک فنجان (دلخواه)
  • پیاز یا پیازچه خرد شده ……………………. نصف فنجان (دلخواه)
  • ساقه کرفس خرد شده ……………………. یک چهارم فنجان (دلخواه)
  • ادویه پاپریکا …………………………………. نصف قاشق چای‌خوری (دلخواه)
  • روغن گیاهی خوراکی ……………………… دو پیمانه

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

  1. تن ماهی را در ظرفی از آب جوش بگذارید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بجوشد.
  2. قابلمه‌ای حاوی آب و نمک را روی شعله بگذارید و صبر کنید به جوش بیاید. ماکارونی را در آب جوش بریزید و مطابق دستور روی بسته‌بندی اجازه دهید بپزد. سپس آبکش کنید و اجازه دهید ماکارونی‌ها خنک شوند.
  3. حین پختن ماکارونی مشغول خرد کردن سبزیجات شوید. پیاز، کرفس و خیارشور را خیلی ریز خرد کنید، اما اگر از پنیر چدار استفاده می‌کنید بهتر است قطعه‌های آن کمی درشت‌تر باشند تا طعم آن زیر دندان حس شود.
  4. پس از این که ماکارونی و تن ماهی را از روی شعله برداشتید و هر دو کمی خنک شدند، روغن تن ماهی را تا حد ممکن خالی کنید و سپس سبزیجات، تن ماهی و ماکارونی را در یک کاسه بزرگ بریزید و کمی با هم مخلوط کنید. حالا سس، آبلیمو، پاپریکا و نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب هم بزنید.
  5. روی ظرف سالاد سلفون بکشید یا آن را در یک ظرف دردار بریزید و حداقل برای یک تا دو ساعت در یخچال بگذارید تا سالاد کاملا خنک شود. بهتر است مدت بیشتری در یخچال بماند تا طعم‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند.

نکات طلایی

  • اگر سالاد برای مدت طولانی در یخچال مانده، دقایقی قبل از سرو کردن آن را از یخچال خارج کنید تا زمان خوردن بیش از حد سرد نباشد. اگر سالاد خشک به نظر می‌رسد یک یا دو قاشق مایونز به آن اضافه کنید و هم بزنید.
  • بهتر است از ماکارونی فرمی اِلبو (لوله‌ای خمیده) استفاده کنید. این نوع ماکارونی برای سالاد بهترین انتخاب است زیرا هنگام مخلوط کردن مواد تکه تکه نمی‌شود.
  • می‌توانید درست پیش از سرو، یک مشت جعفری درشت خرد شده به سالاد اضافه و با آن مخلوط کنید تا طعم و رنگ بهتری پیدا کند.
  • استفاده از کمی روغن مایع خوراکی در سالاد باعث می‌شود خشکی آن کاهش پیدا کند و خوردن آن راحت‌تر باشد. از روغن تن ماهی برای این کار استفاده نکنید.
  • در استفاده از سبزیجات و دیگر افزودنی‌ها خود را محدود نکنید. بهترین گزینه‌ها در این دستور آمده‌اند اما می‌توانید بنا به سلیقه خود از مواردی مثل ذرت،هویج رنده شده و… استفاده کنید. اگر دوست دارید پروتئین غذا کمی بیشتر باشد، یک یا دو تخم مرغ آب‌پز (کاملا پخته) را خرد کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید.
  • پیشنهاد می‌کنیم از کمی پاپریکا و جعفری برای تزئین ظرف استفاده کنید.

ارزش غذایی برای هر نفر

۴۴۰ کالری

چربی: ۲۹ گرم

کلسترول: ۳۰ میلی‌گرم

سدیم: ۶۵۰ میلی‌گرم

پتاسیم: ۱۷۰ میلی‌گرم

پروتئین: ۱۴ گرم

در چند خط بخوانید

این دستور برای استفاده در پیک‌نیک‌ها هم مناسب است و به عنوان غذای اصلی برای ۶ نفر و در کنار غذاهای دیگر برای ۱۰ الی ۱۲ نفر مناسب است. مصرف این سالاد ماکارونی خنک و خامه‌ای در فصل‌های گرم سال لذتی دو چندان برای شما و خانواده‌تان خواهد داشت. نکته‌ای که به بهتر شدن طعم این سالاد کمک می‌کند، استراحت در یخچال است. پس اگر می‌توانید بهتر است حتی یک یا دو روز پیش از زمان مصرف آن را آماده کنید تا طعم‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند و به خوشمزه‌ترین سالاد ممکن دست پیدا کنید. اگر پس از استراحت در یخچال احساس کردید سالاد حالت خامه‌ای خود را از دست داده، کافی است پیش از مصرف یک یا دو قاشق غذاخوری مایونز به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

امیدواریم که از این دستور خوش طعم و آسان سالاد ماکارونی با تن ماهی نهایت استفاده را ببرید و خاطرات خوشی برای خانواده‌ خود رقم بزنید.