روش پخت یک کیک هویج خوشمزه

روش پخت یک کیک هویج خوشمزه

همه مادران تمایل دارند کودکان آن‌ها تغذیه سالمی داشته باشند. تخم مرغ، هویج، کدو حلوایی، گردو و شیر تعدادی از مواد غذایی سالم و مفید برای بدن کودکان هستند. ممکن است کودکان
شما در برابر خوردن این موادغذایی مقاومت کنند. یکی از راه‌هایی که مادران می‌توانند
کودکان را به خوردن چنین موادغذایی سالم و مقوی ترغیب کنند، ترکیب کردن مواد گوناگون است. در اینجا به شما می‌گوییم چگونه از ترکیب این مواد، کیک هویج خوشمزه و لذیذی را تهیه کنید.
ما در اینجا، طرز تهیه کیک هویج با گردو و دارچین را بیان می‌کنیم، اما شما می‌توانید با اضافه کردن مواد گوناگون، مثل فندق، آلبالو، کدوحلوایی، خامه و … طعم آن را طبق سلیقه خود تغییر دهید.

مواد لازم برای تهیه کیک هویج

مواد میزان
شکر ۱۲۵ گرم
تخم‌مرغ ۳ عدد
روغن مایع آفتاب گردان ۷۰ گرم
شیر ۱۲۵ گرم
دارچین ۱ قاشق مرباخوری
هویج رنده شده ۱ لیوان
گردوی خرد شده ۱۲۵ گرم
آرد ۲۵۰ گرم
بیکینگ پودر ۲ قاشق غذاخوری
وانیل نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کیک هویج و گردو و دارچین

  1. ابتدا شکر و تخم مرغ را در ظرفی هم بزنید تا مواد پف کنند و سفید شوند.
  2. سپس روغن مایع و شیر را به مواد بیافزایید و مواد را خوب مخلوط کنید.
  3. آنگاه آرد، بکینگ پودر، ۱ لیوان گردو، وانیل و دارچین الک کنید و آرام آرام به مواد اضافه کنید و هم بزنید.
  4. چون به مواد کیک، هویج و گردو اضافه می‌کنیم، این مواد سبب سنگین شدن کیک می‌شوند. به همین جهت به مواد ۲ قاشق غذاخوری بکینگ پودر هم اضافه می‌کنیم.
  5. حال ۱ لیوان هویج را به مواد افزوده و با لیسک مواد کیک را خوب مخلوط کنید تا مخلوطی یکدست را به شما بدهد.
  6. حال ظرف کیک خود را با روغن یا کره چرب کنید و مواد کیک را درون ظرف بریزید.
  7. فر را از قبل در دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید و ظرف کیک خود را در فر قرار دهید.
  8. پس از گذشت ۳۰ دقیقه، خلال دندانی را در کیک فرو ببرید. اگر خلال به راحتی بیرون آمد و مواد به آن نچسبید، کیک شما دیگر آماده سرو است.

اگر در خانه دسترسی به هویج تازه ندارید، می‌توانید از مربای هویج استفاده کنید و از همین دستور برای طرز تهیه کیک مربای هویج بهره ببرید.

همچنین می‌توانید برای رویه کیک خود از پنیر خامه‌ای استفاده کنید، برای تهیه کیک هویج با پنیر خامه ای، ابتدا اجازه دهید پنیر خامه ای و کره به دمای محیط برسند، سپس آن‌ها را با همزن بزنید تا نرم شوند، پس از آن پودر قند و وانیل را به این ترکیب اضافه کنید و هم بزنید. حال می‌توانید ترکیب آماده شده را روی کیک هویج خود بمالید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید کیک خود را به صورت افقی نصف کنید و یک لایه از ترکیب پنیرخامه ای را وسط آن پخش کنید.

حال اگر دسترسی به فر نداشتیم، چگونه می‌توانیم از طعم لذیذ کیک هویج بهره ببریم؟ آیا امکان پخت کیک هویج بدون فر وجود دارد؟ بله، دستور دیگری برای پخت کیک هویج وجود دارد که نیازی به فر ندارد. در ادامه با این دستور آشنا
می‌شویم.

طرز تهیه کیک هویج بدون فر

  1. پس از تهیه خمیر کیک هویج، یک قابلمه با سایز ۲۲ سانتی‌متر را چرب و آردپاشی می‌کنیم.
  2. سپس، مواد را در قابلمه ریخته، دم کنی گذاشته و در آن را می‌بندیم.
  3. شعله زیر قابلمه را کم کرده و اجازه می‌دهیم کیک ۳۰ دقیقه بپزد.
  4. البته بهتر است در ۱۵ دقیقه اول پخت، درب قابلمه را برندارید تا پف کیک هویج نخوابد.
  5. بعد از ۳۰ دقیقه، می‌توانید با یک خلال چوبی یا چنگال میزان پخت کیک را امتحان کنید. اگر خلال را در کیک فرو بردید و کیک به آن چسبید، به کیک اجازه زمان پخت بیشتری بدهید. اما اگر کیک به آن نچسبید، کیک آماده سرو است. نوش جانتان!

نکات مهم در هنگام پخت کیک هویج

ممکن است بخواهید برای سلامتی بیشتر، کیک هویج را با شکر قهوه ای درست کنید و به دنبال طرز تهیه کیک هویج با شکر قهوه ای باشید، در این صورت، می‌توانید از همین دستور بالا، همراه با شکر قهوه ای استفاده کنید. هنگام پخت کیک بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. بهتر است همه مواد کیک، به دمای محیط رسیده باشند.
  2. اگر شیر نداشتید، می‌توانید از آب یا شیر کاکائو استفاده کنید.
  3. ۲۰ یا ۳۰ دقیقه قبل از گذاشتن قالب در فر، فر را روشن کنید تا گرم شود.
  4. مقدار شکر قهوه ای را می‌توانید به دلخواه خود، کمتر یا بیشتر کنید.
  5. کف قالب را چرب کنید یا از کاغذ روغنی استفاده کنید.
  6. پس از پخت کامل کیک، اجازه دهید کیک خنک شود. سپس آن را از داخل قالب بیرون آورید.
  7. وجود دارچین در کیک، به ذائقه شما بستگی دارد. اگر طعم دارچین را دوست نداشتید، می‌توانید آن را از مواد کیک خود حذف کنید.

امیدواریم این راهنما بتواند شما را در پخت کیک هویج خوشمزه و لذیذ یاری کند. کیک کدو حلوایی و هویج نیز از دیگر کیک‌های محبوب و سالم است که می‌توانید با همین دستور، آن را تهیه کنید. همچنین اگر می‌خواهید از کیک هویج، در مراسمی مانند تولد استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم از خامه استفاده کرده و پخت کیک هویج خامه ای را امتحان کنید.

این کیک یک عصرانه خوشمزه است که هم کودکان آن را دوست دارند و هم می‌توانید آن را در عصری پاییزی، در کنار دوستان و یاران خود همراه با چای سرو کنید.