جالب‌ترین دستور تهیه کیک شکلاتی که در اینترنت پیدا کرده اید!

جالب‌ترین دستور تهیه کیک شکلاتی که در اینترنت پیدا کرده اید!

آیا به دنبال بهترین دستور کیک شکلاتی هستید؟ یک کیک خوشمزه شکلاتی با لایه‌های بلند، سبک و اسفنجی؟ این دستور پخت دقیقاً همان چیزی است که شما به دنبالش بوده‌اید.

ما در این مقاله شگفت‌انگیزترین کیک شکلاتی که تابه‌حال خورده‌اید را به همراه تمام فوت‌وفن‌های موردنیاز برای پختن آن، با شما در میان می‌گذاریم. شک نکنید که با این دستور پخت کیک شکلاتی طعمی بی‌نظیر را تجربه خواهید کرد.

چرا این بهترین دستور تهیه کیک شکلاتی است؟

اکثر دستورهای تهیه کیک شکلاتی در اینترنت بر اساس کیک شکلاتی کلاسیک خیس تهیه شده است. اشتباه نکنید کیک شکلاتی خیس واقعا خوشمزه است اما این مدل کیک به دلیل مقدار زیادی رطوبت کاملاً کدر، چرب و مرطوب است، طوری که در دهان می‌ماسد!

نه اینکه مشکلی داشته باشد، حتی بسیاری از افراد، کیک خیس را به عنوان بهترین کیک شکلاتی می‌شناسند. اما شاید همه این حالت را دوست نداشته باشند و یا مزه‌اش برای شما تکراری شده باشد. پس راه‌حل کیک شکلاتی ساده است. برخی، در دستور تهیه این کیک، از ۳ تخم‌مرغ استفاده می‌کنند و به همین علت به آن، کیک شکلاتی ۳ تخم مرغی می‌گویند. در ادامه با طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای ۴ نفر همراه ما باشید.

مدت‌زمان تهیه کیک شکلاتی:

زمان آماده‌سازی مواد اولیه: ۱۰ دقیقه

زمان پخت کیک: ۳۵ دقیقه

زمان کل: ۴۵ دقیقه

مواد لازم برای کیک شکلاتی:

  • آرد ساده: ۲۲۵ گرم
  • پودر قند: ۳۵۰ گرم
  • پودر کاکائو: ۸۵ گرم
  • بیکینگ‌پودر: ۱ قاشق چایخوری
  • تخم‌مرغ: ۲ عدد
  • شیر: ۲۵ میلی‌لیتر
  • روغن مایع آفتاب‌گردان: ۱۲۵ میلی‌لیتر
  • عصاره وانیل: ۲ قاشق چایخوری
  • آب جوش: ۲۵۰ میلی‌لیتر

مواد لازم برای مایه شکلات

  • شکلات تخته‌ای ساده: ۲۰۰ گرم
  • خامه: ۲۰۰ گرم

دستور پخت کیک شکلاتی

۱.فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد / ۱۶۰ درجه سانتیگراد روشن کنید. دو قالب ۲۰ سانتی‌متر را چرب کرده و در فر قرار دهید تا گرم شوند.

۲. برای پختن کیک، همه مواد خشک کیک شامل آرد، شکر، پودر کاکائو، بیکینگ‌پودر را در یک کاسه بزرگ بریزید و با استفاده از یک قاشق چوبی یا لیسک برقی، مخلوط را بزنید تا صاف و یکدست شود.

همچنین اگر می‌خواهید کیک شکلاتی اسفنجی داشته باشید، می‌توانید مواد را باهم اَلک کرده تا هوا به تمام نقاط مخلوط نفوذ کرده و کیک انسجام بهتری داشته باشد.

۳.روغن مایع آفتاب‌گردان، تخم‌مرغ و وانیل و شیر را به مخلوط آرد اضافه کرده و با همزن مخلوط کنید.

۴. خمیر کیک را بین قالب‌ها تقسیم کرده و برای مدت ۲۵ تا ۳۵ دقیقه در فر بپزید، تا زمانی که قسمت رویی آن برشته شود و وقتی یک خلال دندان وارد مرکز کیک می‌کنید، تمیز بیرون بیاید و کیک به آن نچسبد.

۵.کیک‌ها را از فر برداشته و بگذارید تا قبل از تهیه مایه کاملاً سرد شوند و در ظرف‌های خود باقی بمانند.

طرز تهیه مایه شکلاتی:

هدف ما از تهیه این مایه، تزیین کیک شکلاتی است که مزه دلنشینی به آن اضافه می‌کند. اگر برای تهیه کیک از دستور ایتالیایی استفاده کرده باشید، می‌توانید با استفاده از این مایه، آن را به کیک شکلاتی ایتالیایی تبدیل کنید. همچنین می‌توانید برای تزیین چیز کیک شکلاتی نیز از این مایه استفاده کنید. برای مایه شکلات، شکلات و خامه را در قابلمه روی حرارت ملایم حرارت دهید تا شکلات ذوب شود. قالب را از روی حرارت برداشته و مخلوط را به هم بزنید تا صاف، براق و غلیظ شود. مخلوط را یکی دو ساعت کنار بگذارید تا هم خنک شود و هم غلظت بیشتری پیدا کند تا روی کیک پخش شود.

۶.برای درآوردن کیک با یک چاقوی پره‌ای دورتادور قالب‌های کیک را بزنید تا کیک‌ها شل شوند. کیک‌ها را با احتیاط از قالب بردارید.

۷.روی یکی از کیک‌های شکلاتی کمی مایه شکلات پهن کنید و سپس کیک دیگر را با دقت روی آن قرار دهید.

۸.کیک را به بشقاب سرو منتقل کرده و با استفاده از چاقوی پالت، کیک را فولد و صاف کنید.

ارزش غذایی:

هر برش کیک شکلاتی دارای: ۲۵۷ کالری، ۱۰ گرم چربی (۶ گرم چربی اشباع) ، ۶۷ میلی‌گرم کلسترول، ۳۶۸ میلی‌گرم سدیم، ۳۸ گرم کربوهیدرات (۲۳ گرم قند، ۱ گرم فیبر) ، ۴ گرم پروتئین.

چند سوال مهم در تهیه کیک شکلاتی:

  • آیا می‌توانم این دستورالعمل کیک شکلاتی را بدون شیر تهیه کنم؟

بله! برای درست کردن کیک شکلاتی بدون شیر، ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید به شیر بادام یا سویا اضافه کنید.

بگذارید ۵ دقیقه بماند و از آن به‌جای شیر استفاده کنید.

  • آیا می‌توان کیک شکلاتی را بدون فر درست کرد؟

بله،  در طرز تهیه کیک شکلاتی ترد و خوشمزه بدون فر، باید کیک را به‌جای فر، درون ماهیتابه بپزید. به این منظور، تابه را روی شعله پخش کن گرم کرده، کف و دیواره‌های آن را چرب کنید، و بعد از ریختن مایه کیک، در آن را بسته و یک دم‌کنی روی آن قرار دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

  • آیا می‌توانم کیک شکلاتی بدون گلوتن را تهیه کنم؟

بله! از مخلوط آرد بدون گلوتن در همین دستور آشپزی کیک شکلاتی، به همان مقدار استفاده کنید.

  • آیا می‌توانم این دستورالعمل کیک شکلاتی را بدون تخم‌مرغ درست کنم؟

بله! در این دستورالعمل می‌توانید از تخم‌مرغ استفاده نکنید.

نصف یک موز له شده یا چهار پیمانه پوره کدوتنبل

جایگزین خوبی به‌جای تخم‌مرغ برای دوستان وگان است.

در این مقاله با طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و خوشمزه‌ای آشنا شدیم که به‌راحتی در منزل قابل تهیه است و می‌توانید از بافت و طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید، لازم به یادآوری است که یکی از نکته‌های مهم در پخت یک کیک خوشمزه پیروی دقیق از مواد اولیه و استفاده از مواد مرغوب در تهیه آن است، یکی از مواد اولیه مهم برای پختن کیک، روغن خوراکی است که در میزان پف کیک و بافت آن تاثیر به سزایی دارد، بهترین روغن خوراکی برای تهیه کیک شکلاتی، روغن مایع آفتاب‌گردان است. امیدواریم این کیک را در منزل تهیه کنید و از دست‌پخت خود لذت ببرید. نوش جان.