چطور در یک چشم‌برهم‌زدن فینگر فود سبزیجات و مرغ درست کنیم!

چطور در یک چشم‌برهم‌زدن فینگر فود سبزیجات و مرغ درست کنیم!

فینگر فود، جزو محبوب‌ترین و ساده‌ترین غذاهایی است که در سال‌های اخیر و به‌عنوان میان‌وعده یا پیش‌غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. حجم کم این غذا در کنار ظاهر و تنوع بسیار بالایی که دارد، سبب شده است تا به یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای استفاده در مراسم و مهمانی‌های مختلف تبدیل شود. اگر در تدارک برگزاری جشن یا مهمانی هستید و به‌دنبال دستور تهیه‌ی یک فینگر فود خوشمزه می‌گردید، می‌توانید با روش‌هایی ساده و در زمانی کم، انواع فینگر فود سرد و گرم مانند فینگر فود سیب زمینی را تهیه کنید. در ادامه با آموزش فینگر فود، با ما همراه باشید تا دو روش بسیار ساده را برای تهیه‌‌ی فینگر فود سبزیجات و مرغ یاد بگیرید.

فینگر فود سبزیجات و مرغ با نان باگت و ژامبون
مرغ، از جمله بهترین گزینه‌ها برای استفاده در انواع فینگر فود است و اگر با سبزیجات معطر نیز همراه شود، تبدیل به یکی از کم‌رقیب‌ترین فینگرفودهایی می‌شود که می‌توانید در منوی غذایی خود داشته باشید. برای تهیه‌ی فینگر فود سبزیجات و مرغ در سریع‌ترین زمان ممکن، از دو روش مختلف می‌توانید استفاده کنید که در ادامه به‌طور مفصل آن‌ها را به شما آموزش خواهیم داد.

برای تهیه‌ی این فینگر فود سریع و خوشمزه، به مواد زیر نیاز دارید:

فیله‌ی مرغ پخته ۱ عدد
نان باگت به تعداد نفرات
ژامبون به مقدار دلخواه
سس مایونز ۱ قاشق غذاخوری
ماست ۱ قاشق غذاخوری
پیازچه، گشنیز و جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و ادویه‌جات دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه:

اولین کاری که برای تهیه‌ی این فینگر فود باید انجام دهید این است که فیله‌ی مرغ را بپزید و سپس ریش‌ریش کنید. در مرحله‌ی بعد، فیله‌ی مرغ را با ژامبون و سبزیجات خرد شده مخلوط می‌کنیم. در یک ظرف جداگانه، یک قاشق ماست را با سس مایونز و ادویه‌های دلخواه خود ترکیب کنید تا سس لازم برای فینگر فود آماده شود؛ توجه داشته باشید که در این مرحله از طرز تهیه فینگر فود مرغ، می‌توانید با توجه به ذائقه‌ی خود، میزان ماست و سس مایونز را کم یا زیاد کنید. بعد از اینکه سس حاضر شد، آن را به مواد خود اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم تا سس کاملا به خورد مواد برود.

 

نان باگت را باز کرده و خمیر داخل آن را کاملا خارج کنید. پس از آنکه نان آماده شد، مواد خود را در داخل نان بریزید و به‌خوبی روی آن پخش کنید. وقتی مواد را پخش کردید، نان را به شکل رول دربیاورید و به مدت ۲۰ دقیقه در داخل یخچال قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه، نان را از یخچال خارج کنید و به‌صورت رولت برش بزنید. فینگر‌ فورد شما آماده است و می‌توانید آن را در داخل ظرف سرو خود بچینید و با سبزیجات دلخواه تزئین کنید.

 

فینگر فود سبزیجات و مرغ با نان تست و گردو

اگر به دنبال تهیه یک فینگر فود تولد ارزان هستید، این فینگر فود ساده که کاناپ مرغ و سبزیجات نام دارد، انتخاب بسیار مناسبی برای شما است. برای درست‌کردن این غذای فینگر فود، به مواد زیر نیاز دارید:

  • سینه‌ی مرغ
  • نان تست
  • هویچ
  • خیارشور
  • گردو
  • سس مایونز
  • جعفری و پیازچه
  • نمک و فلفل

طرز تهیه:

ابتدا سینه‌ی مرغ را بپزید و ریش‌ریش کنید. سپس مرغ را با خیارشور، هویج، گردو، سبزیجات معطر، سس مایونز، نمک و فلفل میکس کنید تا مواد به‌خوبی با هم مخلوط شوند. وقتی مواد حسابی با هم ترکیب شدند، به مدت چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد. در مرحله‌ی بعد، کناره‌های نان‌های تست را بگیرید و با استفاده از کاتر، برش بزنید. مواد آماده شده را روی نان‌ها بریزید و در مرحله‌ی آخر، یک لایه نان دیگر روی مواد قرار دهید. برای تزئین این فینگر فود می‌توانید از مقداری سس و سبزیجات دلخواه استفاده کنید.

از آنجایی که طرز تهیه فینگر فود ساده است، فینگر فود سبزیجات و مرغ، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید به‌عنوان پیش‌غذا یا میان‌وعده برای مهمانی‌های خود انتخاب کنید. روش‌هایی که در این مطلب به شما آموزش دادیم، ساده‌ترین دستورها برای تهیه‌ی این فینگر فود بسیار خوشمزه هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک پیش‌غذای بسیار لذیذ را در مدت زمانی کوتاه آماده کنید. اگر گیاهخوار هستید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید از مرغ در تهیه این غذا استفاده کنید، می‌توانید از طرز تهیه فینگر فود سیب زمینی بدون مرغ استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای تزیین فینگر فود، انواع سس‌ها، سبزیجات و حتی میوه‌ها را به کار ببرید.