با بهترین و سالم ترین روغن برای سرخ کردن آشنا شوید

مجله غنچه

بهترین و کاربردی‌ترین نکات آشپزی و سلامت

با بهترین و سالم ترین روغن برای سرخ کردن آشنا شوید

سال‌هاست که دیگر از روغن نباتی در سرخ کردن غذاها استفاده نمی‌شود زیرا افراد جامعه به مضرات استفاده این روغن‌ها آگاه شده‌اند. در عوض، روغن‌های مایع گیاهی با ورود خود به بازار، جای روغن‌های نباتی را گرفته‌اند. روغن‌های مخصوص سرخ کردن، نسبت به روغن‌های معمولی مقاومت بیشتری نسبت به حرارت داشته و دیرتر و کمتر تجزیه می‌شوند. روغن اسمارت بالانس یکی از باکیفیت‌ترین روغن‌های سرخ کردنی موجود در بازار است که علاوه بر نقطه دود بالا، مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم. اما ابتدا بیایید به تفاوت روغن‌های سرخ کردنی با سایر روغن‌ها بپردازیم.

 

چه تفاوتی بین روغن‌های سرخ کردنی و روغن‌های مخصوص پخت و پز وجود دارد؟

حتما تاکنون، هنگام خرید روغن مایع، متوجه وجود دو نوع روغن بین محصولات شده‌اید. نوعی از روغن‌ها مخصوص پخت و پز و نوع دیگری از روغن‌ها مخصوص سرخ کردن هستند. این دو نوع روغن تفاوت‌های شاخصی با یکدیگر دارند.

مهم‌ترین تفاوت روغن‌های سرخ کردنی با روغن‌های پخت و پز، نقطه دود آن‌ها است. مقاومت در برابر حرارت یا نقطه دود، دمایی است که روغن تحمل داغ شدن تا آن مقدار را داشته باشد. از آن‌جایی که برای سرخ کردن، لازم است تا روغن به خوبی داغ شود، باید روغنی با نقطه دود بالا انتخاب شود که زود نسوزد.

دومین تفاوت این روغن‌ها در پایداری آن‌هاست. روغن‌های سرخ کردنی باید آنقدر پایدار باشند که هنگام داغ شدن، با اکسیژن واکنش ندهند. روغن‌هایی که دارای چربی‌های اشباع بیشتری هستند، در برابر گرم شدن پایدارتر بوده و برای سرخ کردن مناسب‌تر هستند.

روغن اسمارت بالانس غنچه، با داشتن تمامی این ویژگی‌ها، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرخ کردن‌های عمیق است.

چه روغن هایی برای سرخ کردن مناسب نیستند؟

همان‌طور که گفتیم، روغن‌های مخصوص سرخ کردنی باید مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته باشند. بسیاری از روغن‌ها، با افزایش دما، تجزیه شده و مواد شیمیایی را وارد غذا و بدن می‌کنند که در نهایت می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی شود.

روغن سویا، روغن ذرت، روغن هسته انگور، روغن پنبه دانه و روغن کنجد از دسته روغن‌هایی هستند که با آن‌که روغن‌های مقوی و سالمی هستند، اما به دلیل مقاومت پایین حرارتی، برای سرخ کردن‌های عمیق مناسب نیستند و بهتر است در پخت و پز از آن‌ها استفاده شود.

روغن اسمارت بالانس غنچه چه خواصی دارد؟

روغن اسمارت بالانس به دلیل نقطه دود و مقاومت حرارتی بالا نسبت به سایر روغن‌های موجود در بازار، یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید در سبد خرید غذایی خود قرار دهید. اما می‌توانیم بگوییم که این روغن، بهترین روغن خوراکی برای مصرف انسان نیز به شمار می‌رود. زیرا بر اساس گزارش WHO، بهترین روغن‌ها باید دارای مقدار متعادلی از اسیدهای چرب غیر اشباع، از جمله امگا ۳ و امگا ۶ باشند.

اسمارت بالانس با دارا بودن تعادل هوشمندانه اسیدهای چرب و مخلوطی از روغن‌های زیتون، ذرت و کانولا، باعث کاهش کلسترول بد خون شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد. همچنین این روغن حداقل کف و پاشش را دارد که آن را برای سرخ کردن مواد غذایی، به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند.

روغن‌های خوراکی در انواع مختلفی برای مصارف سرخ کردنی و پخت و پز تولید شده و برای فروش، توزیع می‌شوند. روغن‌هایی که دارای اسیدهای چرب غیراشباع هستند، در مقابل گرم شدن پایدار تر بوده و در نتیجه انتخاب بهتری برای سرخ کردن به شمار می‌روند. در حالیکه روغن‌های اشباع نشده، برای سرخ کردن‌های عمیق مناسب نبوده و بهتر است برای تهیه سس‌ها، سالاد و پخت و پز از آن‌ها استفاده شود. روغن اسمارت بالانس، تمام معیارهای لازم برای روغن سرخ کردنی ایده‌آل را داشته و با دارا بودن امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ به متابولیسم بدن نیز کمک می‌کند. بنابراین با اسمارت بالانس غنچه، دیگر لازم نیست نگران مضرات استفاده از روغن سرخ کردنی باشید.

برچسب‌ها: